Tuesday, August 31, 2010

Biskut Raye 2010

Alhamdulillah...rezki bulan Ramadhan....padehal awal2 dah bg tau kat sumer agents..taun ni zai tak dapat buat biskut...atas sebab2 tertentu...tapi at last sebab2 tertentu tu tak jadi pulak...plan tergendale...kebetulan pulak ade kawan nakkan biskut last2 menet utk buat hamper katenye...boleh la...

insyaallah...taun depan biskut raya My Pu3 akan on seperti biasa...insyaallah...kalau takder aral lg...sbb buat ni pon dah lambat so zai mmg tak dapat nak amik oder byk2....buat biskut byk2 ni kene ade planning awal...kalau masok mggu ke 2 pose baru bajet2 nak buat mmg kalut la..so pd yg zai tak dapat amik oder tu sori byk2 ye...

ni tart nenas gulung aku...dgn homemade jem...walaupon kalut...aku tetap tak pakai jem ready made...bukan aper..yg readymade tu manis ya amat...yg kite buat sendiri ni kalau gigit pon sedap...ade rase masam2 manis...ade serat2nye...

tart aku ni sebalang mmg berat..sbb jemnye saiz XL tau...ceh...ceriter cam nak promot...tapi kalo nak oder tak leh dah...hahhah...jem pon dah abes....tp tart ni akan jadi "all time favourite Cookies" lepas ni...zai akan jual sepanjang mase...min 3 balang...so boleh share ngan kengkawan kalo rase 3 balang tu byk sgt....oder sebalang tak dpt ler sbb kos & mase membuatnye adal tidak berbaloi....yek...




Van Houten Choc Chip...pon "all time favourite cookies"...boleh oder bila2 masa...



Green Lace

biskut ni pon ramai peminat...rase ghee...tepi kalo nak nyiapkan biskut ni mmg kene ngucap panjang..penat semacam...lepas canai..kene terap...kalo doh tak ngam die melekat2 kat acu...udah kene buat balik...udah terap nak kene cocok tangkai pulak...udah masak nak kene zig zag ngan white choc pulak...udah tu nak kene tabo manik2 pulak...eee..ajer yg ghenyah....




Cappucino Bread Crumb

biskut ni bentuk die petak...coating ngan choc..pas tu rolled ngan breadcrumb...rase kopi cappucino...dlm ade almond hancur...setiap taun biskut ni leading...ramai peminat nih...

cerite klako...jiran aku kate...nak oder...muler2 dulu aku kate..sori ler taun ni tak buat...kendian die dtg lagi...mak aku kol...kate...tolongla buatkan..utk kiteorg jer...die kate..mak nak biskut "kaswi" rase kopi tu....heheh...ajer yg iyer...ade ruper kuih kaswi...hehheh


Almond London..

selalu aku under estimate ngan biskut ni...ingat cam biskut ni dah tak popular...mesti tak byk oder...tapi biler sampai maser...nak menggelek die paling tak larat...tap Mr. Chep paling handal dlm menggelek biskut ni...sekejap jer dah penoh satu tray...heheh...mmg bapak sotong kurita betul...

cerite klako...mase gi belik almond kat bakery....ade sorang ni tegor aku...u nak buat almond london ye...a'ah ku kate....u letak almond byk maner...eh...letak sebijik la...kenaper?...ehh..i potong 3 u....sekarang brg mahai..almond ni mahai...maner boleh letak sebijik uuuu....rugi....

heheh...tak de keje aku nak belah2...kalo rugi usah meniage le kak ye....don worry almond tetap sebijik sampai biler2..insyaallah...tak kuase la nak belah2...

2 comments:

  1. hahaha cerita belah2 almond tue kelaka. bagusla kak zai ni. ikhlas meniaga. insyaAllah bertambah murah rezki :)

    ReplyDelete
  2. kak zai.. semangat tgk akak wat skut raya ni. saya nak habihkan 2 bancuhan tuh pon mengah kui kui....

    ReplyDelete